Kembara Menyaksikan Fenomena Migrasi Teragung Haiwan Liar Bersama Rarecation

Kembara Menyaksikan Fenomena Migrasi Teragung Haiwan Liar Bersama Rarecation

Ini lah waktunya untuk bersama 1,500,000 ekor "Wildebeest" dan 200,000 Zebra di dalam migrasi haiwan terbesar di dunia. Tidak sama pengalaman ini dengan tengok haiwan dalam kandang macam zoo negara. Derupan ribuan "wildebeest" dan zebra ketika mereka bergerak pasti akan mengegarkan jantung dan memaku pandangan mata kita melihat pergerakan mereka yang lebih cantik dan tersusun dari pasukan kawad di dataran merdeka.

Sementara kita di atas jeep dan "lepak" bersama kawanan "Wildebeest", Zebra dan adakalanya sang singa datang menyapa. Jangan takut , sang singa datang melihat kawanan "wildbeast" dan zerba lebih menyelerakan dari kita. Pengalaman ini tidak dapat di rasai di mana-mana destinasi melainkan di sini. Dah penat dengan "wildebeast" dan zebra kita ke tasik nakuru pula kerana di sana barisan flaminggo dengan warna heliconia(pink) bersama sang "Rhino" sedang menanti.

10 hari 7 malam (trip usually in August) kita mengembara menikmati keindahan safari di Kenya. Kita memilih tarikh ini kerana pada waktu ini kawanan migrasi teragung sedang berada di Kenya. Malam-malam pula kita BBQ bersama kopi 434 di bawah ribuan bintang di atas kem kita. Kita juga akan melawat kaum Maasai yang terkenal dengan kemahiran menjinakkan singa dan bertarung dengan haiwan liar. Ini lah pengalaman safari terbaik !!!!

KEMBARA RARE INI CUMA SETAHUN SEKALI SAHAJA

Jika orang lain mengembara ke Kenya mencecah harga RM20k++, kita cuma RM9,090 (without flight) atau tak nak pening kepala ambil terus yang ada flight (RM12,590). Tidak jumpa di Malaysia yang menyediakan trip seperti kami. Macam biasa kapten kita sentiasa bersedia untuk mengambila foto-foto kita bersama haiwan-haiwan liar ini.  

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi kami di talian ini: +6010 667 2731 (Alya). 

Back to blog

Featured collection

1 of 4