Aktiviti Luar & Dalaman Menarik di Sekitar KL-Selangor

Aktiviti Luar & Dalaman Menarik di Sekitar KL-Selangor

Nak keluar berjalan-jalan bersama anak-anak atau nak pergi dating tapi tak tahu nak pergi mana? Apa kata cuba pergi ke tempat-tempat menarik ini bersama yang tersayang dan cipta memori baru bersama!

  1. Aquaria KLCC

Aquaria KLCC ialah oseanarium terbesar di Malaysia yang menempatkan lebih 5000 kehidupan marin. Pengunjung boleh melihat dengan dekat hidupan laut itu melalui terowong kaca sepanjang 90 meter. Terdapat lapan zon pameran unik di mana anda boleh berinteraksi rapat dengan haiwan akuatik dan mempelajari semua tentang kehidupan di bawah lautan. Selain daripada melihat hidupan-hidupan laut ini, anda juga boleh menyertai program Diving with Sharks yang mana sekiranya anda memiliki lesen menyelam anda boleh mendekati jerung ini di dalam air, kalau tak ada lesen pun anda masih boleh menyertai program Cage Rage di mana anda akan dimasukkan di dalam sangkar yang akan diselamkan di dalam air.

Alamat: Kuala Lumpur Convention Centre, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Isnin – Ahad (10.00 am – 7.00 pm)

Harga Tiket: Dewasa MyKAD: RM49, Biasa: RM69 | Kanak-kanak MyKID: RM39, Biasa: RM59 | Warga Emas MyKAD: RM39, Biasa: RM49

  1. White Water Rafting @ Kuala Kubu Bharu

Pakai jaket keselamatan anda dan bersedia untuk pengembaraan berakit yang memacu adrenalin dengan pemandangan alam semula jadi yang menakjubkan di sepanjang tebing sungai. Jangan risau jika ini kali pertama anda, anda akan dibimbing oleh pemandu sungai yang mesra yang akan memberikan arahan mendayung dan mengingatkan anda tentang langkah keselamatan untuk memastikan perjalanan yang menyeronokkan untuk semua. Lawatan perjalanan berakit ini meliputi bayaran untuk pemandu profesional (yang akan menjalankan taklimat keselamatan dan memastikan perjalanan yang selamat dan menyeronokkan untuk semua peserta), makanan ringan, makan tengah hari yang mewah, dan semua peralatan keselamatan dan peralatan berakit yang diperlukan.

Alamat: Xventure Mind, No.1032, Kampung Jelutong Tambahan, Pekan Kuala Kubu Bharu, 44100 Kerling, Selangor

Waktu Operasi: Appointment-based

Harga Tiket: RM169 seorang. Minimun 5 pax.

  1. Hauntu

Hauntu Malaysia: Immersive Theatrical Haunted House Experience In KL

Bagi yang minat pengalaman yang menyeramkan, Hauntu ialah gabungan teater langsung, lakonan dan penceritaan yang digabungkan untuk memberikan pengalaman menarik yang tidak pernah ditawarkan sebelum ini di Kuala Lumpur. Hauntu menampilkan pelakon sebenar, interaksi penonton, labirin yang rumit dan jalan cerita yang saling berkaitan yang berpusat di sekitar hotel kolonial yang penuh dengan misteri dan paranormal. Peserta bukan sahaja boleh mengambil peranan dalam jalan cerita tetapi juga mengalami Malaysia dalam era yang berbeza dari zaman pra-kemerdekaan sehingga kini. Hauntu ialah tawaran pengalaman terkini daripada Breakout, francais antarabangsa dengan 10 cawangan di seluruh dunia.

Alamat: The LINC KL, 360, Jln Tun Razak, Pudu, 50400 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Rabu – Jumaat (2.00 pm – 10.00 pm), Sabtu - Ahad (11.00 am – 10.00 pm), Selasa tutup

Harga Tiket: Dewasa dan kanak-kanak umur 8 tahun ke atas RM58 | Student Price RM45

Tengah cari car freshner baru? Boleh cuba car freshner limited edition RARETV ni. RM10 jer dan boleh beli di Shopee. Dah la murah, wangi teruk pulak tu.

  1. ATV Adventure Park

The Hotel Card | Activity | ATV Kuala Lumpur Adventure Park…

Terletak kira-kira 30 minit dari pusat bandar, tersembunyi di Kampung Kemensah,  peminat sukan lasak boleh melakukan beberapa pemanduan di luar jalan di kawasan bergelombang dan berbatu. Terdapat 5 pakej untuk dipilih, bergantung pada tahap kesukaran rupa bumi. Yang paling asas ialah Pakej B (RM100), yang membawa anda menaiki 1.5 jam yang membawa anda ke air terjun yang cantik. Jika anda menyahut cabaran, Pakej E (RM300) ialah perjalanan selama 4 jam yang membawa anda merentasi bukit yang curam, rupa bumi yang kasar dan lubang berlumpur yang bergelombang. Sebelum penunggangan, semua orang akan diberikan penjelasan menyeluruh tentang cara menunggang ATV. Anda boleh mencuba nasib untuk mendapatkan slot jika anda walk-in, tetapi kami mengesyorkan untuk membuat tempahan lebih awal untuk mengelakkan sebarang kekecewaan.

Alamat: Kampung Kemensah, 68000 Ampang Jaya, Selangor

Waktu Operasi: Isnin – Ahad (9.00 am – 6.00 pm) | Tutup pada Jumaat (11.00 am - 3.00 pm)

Harga Tiket: Pakej B RM100 | Pakej C RM150 | Pakej D RM200 | Pakej E RM300 | Pakej B+C RM200

  1. Bubble Sports @ Arena 51, Petaling Jaya

No photo description available.

Bubble Sports adalah tentang bertembung antara satu sama lain, melantun, terlanggar dan berguling melintasi rumput dalam bola kembung gergasi seperti zorb. Bahagian yang terbaik ialah ia tidak menyakitkan sama sekali, ia seperti anda sebenarnya berada dalam gelembung dan jika anda mendarat tepat anda boleh melantun semula ke atas kaki anda. Pasukan fasilitator yang berkemahiran tinggi dan terlatih pertolongan cemas akan memastikan semua orang berseronok dengan banyak ketawa melalui beberapa keseronokan yang mengujakan dan menggemparkan. Tiada had umur dan semua dialu-alukan untuk merasai sukan yang rare ini!

Alamat: No. 2, Jalan 19/1, Petaling Jaya, 46300 Petaling Jaya, Selangor

Waktu Operasi: Isnin – Jumaat (2.00 pm – 10.00 pm) | Sabtu  (9.00 am – 2.00 pm) | (Ahad (2.00 pm – 7.00 pm)

Harga Tiket: Satu kumpulan 10 Orang RM620 (1 jam)

Nak beli merchandise RareTV pun boleh juga -- kami ada jual di sini.  Seluruh keuntungan hasil jualan akan disalurkan ke Rumah Pengasih Warga Prihatin (RPWP).

  1. Farm in The City

Terletak di Seri Kembangan kira-kira 20 minit dari Kuala Lumpur, Farm In The City merupakan taman tema unik yang menggabungkan keseronokan hidupan liar dengan keindahan alam semula jadi. Terletak dalam persekitaran yang direka khas yang dibina menyerupai sebuah kampung di Malaysia. Taman ini sebahagiannya tanpa sangkar dan haiwan dibenarkan berkeliaran dengan bebas dalam kandang mesra pengunjung. Pengunjung boleh memberi makan, menyentuh dan bermain dengan lebih daripada 100 spesies haiwan eksotik. Tersebar di kawasan seluas 7 ekar, taman ini dibahagikan kepada beberapa bahagian, yang memberikan pelbagai pengalaman kepada pengunjung. Pengunjung juga boleh berdekatan lagi dengan hidupan di Ladang Penyu dan Kura-kura, Gua Reptilia, Kandang Burung, Savannah, Ladang Sayur & Buah-buahan, Tasik Mood, Kampung Haiwan Peliharaan, Jungle Walk, Dewan Pameran, Pelican Quay dan banyak lagi.

Alamat: Lot 40187-40188, Jalan Prima Tropika Barat 1, Pusat Bandar Putra Permai, 43300 Seri Kembangan, Selangor

Waktu Operasi: Isnin – Jumaat (10.00 am – 6.00 pm) | Sabtu - Ahad (9.30 am – 6.00 pm) | Selasa tutup

Harga Tiket: Dewasa MyKAD: RM39, Biasa: RM58 | Kanak-kanak MyKID: RM32, Biasa: RM48| Warga Emas MyKAD: RM32, Biasa: RM48

Kalau nak cari trip luar negara yang rare, boleh try tengok pakej-pakej yang kami tawarkan di sini. Sebarang pertanyaan anda boleh terus tanya team kami melalui butang Whatsapp di bucu kanan bawah page ini.

Back to blog

Featured collection

1 of 4