7 Lokasi Hit K-Drama Crash Landing On You Di Switzerland

7 Lokasi Hit K-Drama Crash Landing On You Di Switzerland

Bagi K-Drama lover di luar sana mesti pernah tengok drama Crash Landing On You, sebuah K-drama romantik yang dibintangi oleh Hyun Bin dan Son Ye-jin (yang juga baru melangsungkan perkahwinan mereka baru-baru ini).

Drama tvN yang sangat berjaya (juga dikeluarkan di Netflix!) mengikuti kisah pegawai tentera Korea Utara Kapten Ri Jeong-hyeok, yang jatuh cinta dengan waris Korea Selatan yang manja Yoon Se-ri. Plot drama ini terbukti sebagai satu perjalanan yang penuh dengan emosi, membawa banyak detik yang mengalirkan air mata dan mendebarkan kepada penonton.

Ada beberapa scene penting di dalam K-Drama itu yang dilakonkan di beberapa lokasi cantik lagi memukai di Switzerland. Jom kami tunjukkan!

1. Münsterbrücke, Zürich

Pada penghujung Episod 11, Se-ri yang tertekan duduk di sepanjang sungai Limmat, berhampiran jambatan Münsterbrücke. Dia melawat semula jambatan ini beberapa kali dalam Episod 16, dengan harapan dapat bertemu dengan Jeong-hyeuk selepas dia menghantar mesej kepadanya untuk bertemu di Switzerland. Dibuka pada tahun 1838, Münsterbrücke ialah jambatan pejalan kaki dan jalan raya di bandar lama Zürich (Altstadt), yang dibina di atas sungai Limmat. Ia menghubungkan dua katedral terkenal, iaitu Fraumünster dan Grossmünster.

2. Lindenhof, Zurich

Tempat ini dipaparkan dalam opening drama. Se-ri dan Jeong-hyeok ditunjukkan berjalan melepasi satu sama lain - mungkin metafora untuk bagaimana kehidupan mereka bersilang. Tempat ini muncul semula dalam Episod 16, apabila Se-ri mendengar seseorang bermain piano berhampiran air pancut dan menyangka bahawa ia adalah Jeong-hyeuk tetapi orang lain yang sedang bermain piano itu. Lindenhof ialah dataran di Altstadt, tidak terlalu jauh dari Münsterbrücke. Ia menghadap ke sungai Limmat dan Old Town.

 

Boleh dapatkan pewangi Uzungol Garden DI SINI. Bukan guna untuk letak dalam kereta jer, nak letak dalam bilik boleh, almari baju pun boleh juga.. 3 hari pun bau wangi masih tak hilang. RM 10 sahaja dan boleh tahan lama. Jangan lupa dapatkan sebelum kehabisan stok! 

3. Kleine Scheidegg

Lokasi yang indah ini dipaparkan pada penghujung Episod 2, apabila Se-ri dan Jeong-hyeok kedua-duanya kelihatan kagum pada paraglider yang melakukan selekoh mengagumkan di udara. Di sini merupakan kali pertama mereka berjumpa secara fizikal.

Kleine Scheidegg ialah laluan gunung yang indah yang terletak di antara puncak gunung Eiger dan Lauberhorn. Ia terkenal sebagai titik akhir "Männlichen to Kleine Scheidegg Panorama Trail", sebuah denai kembara 4.7km yang popular. Laluan ini menawarkan pemandangan menakjubkan kedua-dua Lembah Lauterbrunnen dan puncak gunung terkenal Eiger, Mönch dan Jungfrau.

4. Panoramabrücke Sigriswil

Di penghujung Episod 4, Se-ri ingin menamatkan hidupnya dengan terjun dari jambatan ini. Nasib baik, Jeong-hyeok kebetulan berada di sini juga bersama Seo Dan, dan meminta Se-ri untuk mengambil gambar mereka berdua. Panoramabrücke Sigriswil ialah jambatan gantung pejalan kaki yang indah sepanjang 340 meter, membentang 180 meter di atas Gummi Gorge. Ia menawarkan pemandangan Tasik Thun dan Bernese Alps yang menakjubkan.

5. Landing Stage, Lake Brienz

Dalam Episod 7, Jeong-hyeok berdiri di dok bot ini dengan sebak, terpaksa meninggalkan Switzerland selepas mengetahui tentang kematian abangnya. Atas permintaan seorang gadis muda, dia bermain piano buat kali terakhir: nyanyian menyentuh hati karya ciptaannya sendiri, "Song For Brother". The Landing Stage ialah dok bot kayu di Iseltwald, sebuah perkampungan Switzerland yang unik yang terletak di sepanjang Tasik Brienz. Dok in menjadi port bergambar yang instaworthy, menawarkan pemandangan paranomik Tasik Brienz yang berkilauan dan landskap alpine sekitarnya. Dok ini juga sebenarnya tidak digunakan sebagai dok bot kerana ia terlalu kecil; dok sebenar adalah sejauh 5 minit berjalan kaki.

Gambar peserta kami ketika di sana baru-baru ini 

Jika berminat untuk kami bawa mengembara ke area Switzerland, jom bulan 10 ni. Kita pergi dalam kumpulan yang kecil 10 orang sahaja dan slot kosong sudah tak banyak. Boleh klik DI SINI untuk baca itinerary dan boleh klik DI SINI untuk hubungi kami. Slot dah tak banyak tinggal jadi jangan lambat-lambat okay! 

6. First Flieger, Grindelwald

Dalam Episod 16, Se-ri sangat gembira kerana akhirnya bertemu dengan Jeong-hyeok selepas pendaratan paragliding-nya. Exact tempatnya tidak pasti di mana adegan ini diambil, tetapi ia dipercayai di puncak First mountain, tempat berlepas paragliding yang popular. Semasa penerbangan paragliding, anda akan terbang di atas lembah Grindelwald sambil menghadap pergunungan Wetterhorn, Schreckhorn dan Eiger Northface yang mengagumkan.


7. Lake Lungern, Obwalden

Dalam scene epilogue, Se-ri dan Jeong-hyeok menikmati perkelahan romantis berhampiran chalet Switzerland mereka di tepi tasik yang cantik ini. Tasik di tempat kejadian dipanggil Lake Lungern, dinamakan sempena bandar di pantainya. Ia boleh ditemui di kanton Obwalden di tengah-tengah Switzerland. Ia merupakan sebuah tasik semula jadi di mana anda boleh berkayak, memancing, berlayar atau belayar.

Boleh juga dapatkan merchandise RareTV kami yang lain seperti mug, t-shirt, hoodies dan juga mask DI SINI. Seluruh keuntungan disalurkan secara terus ke Rumah Pengasih Warga Prihatin (RPWP).

Back to blog

Featured collection

1 of 4