TIPS PAKAIAN MUSIM LURUH /MUSIM BUNGA

June 8, 2017

Sekiranya kita travel ke negara jepun, bunga sakura tidak lagi asing bagi kita. Tumbuhnya bak cendawan pada musim bunga menjadi daya tarikan untuk kita travel ke jepun. Sama seperti sakura, tapi pada musim luruh pula ialah guguran dedaun kemerahan dan kekuningan yang luruh melewati kawasan di sana turut menjadi magnet kita ke sana. Masyaallah, betapa indahnya suasana ketika kita disana pada kedua-dua musim itu. cantiknya ciptaan allah kepada kita.

Tengok gambar ini sahaja kita dah boleh tahu betapa seronoknya jika diri kita berada disana.

 

Jadi sekiranya kita nak kesana apa pakaian yang sesuai kita pakai ? Tak kan nak pakai pakaian musim sejuk kot. Disebabkan suhu pada masa tu nak dekat sama kedua-duanya, pakaian untuk kedua-dua musim ini ada lah sama. 

 

1. Jaket Nipis

Seperti yang diberitahu, suhu disana tidaklah sesejuk musim sejuk. Jadi, sudah memadai sekiranya kita hanya memakai jaket yang nipis sahaja. Ianya sudah mampu mengekalkan suhu dalam badan kita. Lainlah kalau kita ada lemak yang banyak dekat badan kita. tak adalah rasa sejuk sangat. Di Rarecation, kami akan menyediakannya khas untuk trip itu sendiri. Seperti gambar diatas, ia merupakan salah satu contoh yang kami sedikan untuk pelanggan kami.

 

2. Trench Coat

Trench coat ini sesuai kita pakai pada waktu malam kerana suhu pada waktu malam akan meningkat seterusnya boleh merendahkan lagi suhu badan kita.  Jadi ia mampu menjadi penebat haba pada waktu itu dan mengekalkan suhu badan kita supaya tidak berada dalam keadaan kesejukan.

 

3. Skaf

Skaf disarankan di pakai untuk menutup leher. ini kerana angin sejuk boleh masuk ke dalam badan kita melalui ruang antara baju kita. Jadi ia mampu mengekalkan suhu pada waktu itu jika dililit di leher. Pada waktu ini tidak perlu memakai topi atau sarung tangan. Skaf sudah memadai. macam gamar dekat atas, kita boleh feel ala ala drama dekat sana. selain itu kita boleh jadikan skaf tu sebagai tempat alas untuk solat.

 

4. Kasut

Anda dinasihatkan agar memakai kasut bertutup pada musim itu kerana suhu akan menjadi rendah. ini kerana ia akan memudahkan kita berjalan kesana kemari. Pasti kan anda memakai stoking untuk mengelakan penurunan suhu badan.

 

 

Ini adalah pakaian yang dicadangkan oleh pihak kami. Ia bergantung kepada anda untuk membawa sebanyak mana pun pakaian yang anda inginkan​.

 

Jadi sekiranya anda berasa teringin merasai pengalaman pada musim luruh, rarecation ada menyediakan pakej pada musim tersebut. Bolehlah hubungi kami.

Jangan lepaskan peluang anda bersama kami nanti pada 17-28 OKT 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

INFO LANJUT
Isi info anda disini untuk mendapatkan info terkini untuk kembara kami
Recent Posts

September 19, 2017

Please reload

Archive
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon

© 2016 Rarecation Travel Sdn Bhd

No Lesen : KPK : 8849

No Siri : KPK/LKU/SUB 0540

Rarecation HQ

Kompleks RPWP, Lot 79979 Jalan Abim, Kampung Sungai Ramal Dalam, 4300 Kajang Selangor

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

*Rarecation ialah entiti 100% milik badan kebajikan anak yatim dan asnaf