MENGALIR AIR MATA MELIHAT 11 FOTO JEPUN KETIKA MUSIM LURUH INI

April 12, 2017

 

Tatkala orang begitu terpesona dengan jepun kerana Keretapi Laju, sakura, tidak ramai yang mahu menghargai keindahan Jepun pada waktu musim Luruh. Masa musim Sakura sahaja, bilik hotel besar jamban pun laku harga mahal tapi masa autumn orang pulak jarang nak datang sini. Tengok gambar ni tak terasa ke heaven sangat jadi makcik kimono merah tu tepi sungai jernih kat atas daun-daun maple dah warna kuning dan ada yang merah. 

 

Cantiknya musim luruh ini dirakam seindah nya oleh jurufoto ini Daniel Kordan (danielkordan.com)

 

Seperti sakura juga, autumn tidak datang serentak di keseluruhan jepun. Masa ni keadaan Jepun agak sunyi sikit berbanding masamusim Sakura. Kalau masa sakura, kita jalan pun silap-silap terpijak orang pasal dah ramai sangat yang bersantai-santai di bawah pokok sakura. 

 

Pokok di dalam rumah juga mula merubah warna apabila tiba musimnya. Kalau tak jadi merah juga memang kena check semula kemungkinan pokok bunga itu ialah pokok yang bukan spesis utk jadi merah masa autumn ataupun pokok tu pokok plastik.  

 

Musim luruh di jepun bermula dari akhir bulan Sept sehingga akhir bulan November, sekitar 2 bulan. 
 

Berhati hati, jika anda ke tokyo pada akhir september kerana anda masih belum dapat melihat musim luruh lagi. Musim luruh ini mula tiba dari Utara Jepun dahulu, dari Hokkaido kawasan paling utara di Jepun dan turun perlahan lahan menuju ke Miyagi, Aomori hingga berakhir di Kyoto dan Tokyo. Masa ni, kita boleh tengok ikan tuna juga yang naik di pelabuhan tuna di Hokkaido.  

 

Jadi pastikan apabila mengembara ke Jepun untuk menikmati musim luruh ini anda menyemak dahulu bila musim luruh ini akan tiba di destinasi anda. Jangan salah datang nanti frust dan hantuk kepala ke dinding pun musim tak berubah juga. Pastikan RIGHT TIMING> 

 

MENGAPA KITA PATUT PERGI JEPUN KETIKA MUSIM LURUH

 

1. Letupan Warna daun dari merah kuning oren dan hijau yang memukau pandangan sehinggakan mira filzah lalu di sebelah pun tak heran

 

2. Cuaca yang nyaman dan tidak begitu sejuk ketika winter, jadi tidak perlu pack terlalu banyak baju sejuk hingga perlu tambah extra KG di AirAsia  

 

3. Bukan waktu puncak, jadi tidak ramai pelancong malah kita boleh menghayati keindahan Jepun dengan lebih tenang

 

 

 

 

RENTAS JEPUN PADA MUSIM LURUH BERSAMA RARECATION

 

INFO PENUH RENTAS JEPUN (TEKAN DI SINI) 

 

ATAU HUBUNGI KAMI DI 013 3060 320 / 013 249 5462

 

 Gunung fuji di payungi warna merah daun musim luruh

 

Tak tahu nak cakap apa dah, terlalu indah, SubhanAllah

 

 

 

 

SATU SATUNYA KEMBARA YANG MERENTAS JEPUN

BERMULA DARI HOKKAIDO KE HIROSHIMA

TEKAN FOTO DI BAWAH UNTUK INFO PENUH

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

INFO LANJUT
Isi info anda disini untuk mendapatkan info terkini untuk kembara kami
Recent Posts

September 19, 2017

Please reload

Archive
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon

© 2016 Rarecation Travel Sdn Bhd

No Lesen : KPK : 8849

No Siri : KPK/LKU/SUB 0540

Rarecation HQ

Kompleks RPWP, Lot 79979 Jalan Abim, Kampung Sungai Ramal Dalam, 4300 Kajang Selangor

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon

*Rarecation ialah entiti 100% milik badan kebajikan anak yatim dan asnaf